Thursday, April 22, 2021

 

E-ITSPEA 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus


Sellel nädalal käsitleme UI ja UX kujunemist, põhilisi võrdluse aluseid ja muud. Teema ise on huvitav ja mida aeg edasi seda olulisemaks vastavad osad tehnoloogiast ka muutuvad. Arvutid ja laiemalt tehnoloogia muutub järjest keerulisemaks ja tavakasutajal ei ole mõistlik kulutada resurssi, et "kapoti alla vaadata" küll on aga oluline milline on kasutajaliides, funktisonaalsus, väljanägemine ja üldine empiiriline kasutajakogemus. Eelöeldu baasil liigume me suunas kus UI ja UX arendusse panustatakse järjest rohkem ressurssi ja tulemus peab olema järjest kvaliteetsem ja parem.

Teemaarenduse ülesandena saan jagada enda mõtteid heade ja halbade näitete kohta antud teemal.

Kõigepealt halvad näited:

  • Enamus odavlennufirmade lehed - faktiliselt ryanair.com, easyjet.com, jetblue.com, aga ka airbaltic.com jm. Tahan sisse -> valida lennud-> maksta ja saada pileteid meilile. Aga mulle kuvatakse hinnad, siis kuvatakse kõik võimalikud tasulised lisad lemmiklooma kindlustustustest, jalaruumi, toiduni ja autorendini välja. Siis kui maksma hakkan, saan aru, et "visa" või "mastercardiga" tasudes peab veel 12-15€ juurde tasuma. Kui lennuga tekib probleeme, siis peab kõnekeskuse numbri leidmiseks doktorikraad olema.
  • Kui Ühendriikidesse minek, siis ESTA registreerimise leht on piinlik ja kahtlust äratav, millegipärast näeb 2000nda aasta still ebaturvaline välja. Tegelikult on kui asjatamisi USA riiklike veebilehtede ja online teenustega on asi päris piinlik. Pole ka ime miks inimesed maksavad tuhandeid dollareid, et keegi nende eest tuludeklari ära teeks.
  • Amazon.com - pigem halb ja räpakas kasutajakogemus. Kõik info saab lõpuks kätte aga kogu asi võiks olla väiksemate nuppude ja viledeta.

Head näited:

  • Apple.com - tark ja intuitiivne, kui kasutada ultrawide monitori adapteerub vastavalt jne. 
  • Google maps - pole ilmselt vaja pikalt selgitada - intuitiivne ja asjalik.
  • xgis.maaamet.ee - mõistlik ja kasulik edasiarendus Google Mapsist.
  • Bolt,Wolt app - intuitiivne ja lihtne kasutamiseks.
  • Barking - üllatavalt asjalik rakendus ja lihtne kasutada.
  • iOS peal olev "Stocks" default rakendus - hea ja mugav, info reaalajas ja adekvaatne, samuti ühildub ülejäänud Maci riistvaraga ja ekosüsteemiga.
  • Pargi.ee - parkimisrakendus - lihtne ja arusaadav ning kasulik.
  • LHV panga veebileht - kuld, minimalistlik ja kõik oluline olemas. Lisaks asjalik foorum, virtuaalkontod, ülevaated pensionisammastest/fondidest (ka pangavälistest). Silma alt on ära pandud kõik reklaamid, lojaalsuspakkumised ja bännerid mida meie Rootsi pangad armastavad kuvada.
  • Liven.ee - hea näide kvaliteetsest kinnisvaraarendaja ja müüa kodulehest.

Kokkuvõtvalt on hea näha, et uuemad asjad on paremad - see tähendab, et suund on õige. Vanemad keskkonnad on moraalselt ajale jalgu jäänud. Odavlennufirmade ja ka Amazoni lehtede näidetel on õige öelda ka "less is more", ei maksa kasutajat üleinformeerida ja nt teenustasude osas valelubadustega edasi viia.


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home