Thursday, February 18, 2021

 E-ITSPEA 3: Uus meedia


Sellel nädalal vaatlesime erinevaid interneti ja tehnoloogiarenguga seotud protsesse ja kanaleid mida inimesed on hoogsalt kasutusele võtnud.

Laias laastus on inimeste "võrku ühendamine" kindlasti kasulik, sest info liigub meie modernses ühiskonnas üha kiiremini ja seda on järjest rohkem ning teadupärast väärtuslik info (ja andmed) on täna ühed olulisemad sisendid äri- ja infotehnoloogiarengus.

Teiselt poolt on tunnetatav teatav väärtuste amoraliseerumine eeskätt millenialite generatsioonist alates. Sotsiaalmeedia rahuldab inimeste primitiivseid vajadusi ja ihasid - kuulsus, tunnustus, edu, ühtekuuluvustunne jm. Kuna platvormid on üha võimsamad ja laiahaardelisemalt meie füüsilise eluga seotud, siis on nendest saanud paljude noorte jaoks edukuse indikaator ja identiteedi osa. Võrreldakse ennast teistega sh enda elust maalitakse oluliselt ilusam pilt kui see sageli on - kõik võrdlevad üksteise võlts kuvandit mis on omakorda otsetee igasuguste isiksuse-, psüühiliste- ja eneshinnanguhäiretesse. 

Sellest on väga palju kirjutatud aga ega tulevik selles osas midagi positiivset ei näita. Tänu "Instagrami kultusele" on meil täna (rohkem kui me ilmselt julgeme arvata) ühiskonnas inimesi kes väärtustavad Onlyfansi kontol alasti piltide müümist suuremaks ülikooliharidusest ja professionaalsest tööelust. Elame maailmas kus see ilmselt lühiperspektiivis majanduslikult nii ka on.

Aga mis siin ikka viriseda - maailm ongi muutumises ja uued kombed ja tehnoloogiad on vähemalt seninini inimkonda väga kiiresti arendanud ja eks tagasilöögid kinnitavad meie kiiret arengut.

Natuke konkreetsemalt selle nädala teemadest nägin enda jaoks huvitavat teenust "Second Life". Tegemist siis virtuaaleluga ja "oh, boy" kus see on assortii igasugustest huvitavatest indiviididest kes saavad endale ükskõik mis maski ette panna. Seda juba on uuritud ja küllap on võimalik pea lõputult uurida mis "triggerid" kõik inimestel töötavad kui nad taasloovad ennast küberkujul virtuaalmaailmas. Võrreldes jututubadega on graafiline liides siin oluline vahe. Saad kasutada virutaalraha, elada virutaalmajas, sõita virtuaalautoga, käia jalutamas virtuaalkoeraga jne. Meenutab juba episoode Nolani "Inceptionist" kus uinutatud pensionäride reaalsuseks ongi unenäomaailm kus aeg seisab. 

See nädal referaatlikuks ei lähe ja teenusese olemust siia ei kirjelda -  sotsiaalsed ja filosoofilised aspektid antud RPG maailmas on selleks minu jaoks liiga huvitavad. Olgu öeldud et RPG mängud on mulle isenesest vägagi südamelähedased ja ennast nö tavaelust "välja lülitada" ja olla paariks tunniks keegi teine on üllatavalt vabastav. 

Natuke tech-juttu ka - isiklikult usun, et peagi on planeet maa arvestaval osal inimestest teatud asukohtades elamiskõlbmatu. Kui inimesed peavad olema isolatsioonis, paiksed või nt elama suletud punkris on selline RPG lahendus vältimatu tee. Lisada siia erinevad AI tehnoloogiad, biotech kiibistused, augmenteeritud reality ja/või augmenteeritud virtuality liidestused on päris huvitav ja perpsekiivikas teema. Covid kriis on näidanud, et üle võrgu nõupidamiste ja koosolekute pidamine on üsna toimiv ja efektiivne lahendus - miks mitte peagi saata virtuaalruumi koosolekule enda avatar ja koosolekut pidada näiteks Hiina müüril?

Seekord siis sai postitus arutlevam ja otseseid allikaid ei ole. Kui keegi soovib Second Life kohta rohkem teada siis:

  • https://secondlife.com/
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Second_Life
  • https://www.youtube.com/watch?v=s0g0RlJ8dxo



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home